INFO PANAS : Punca Sebenar Kebakaran di Kunak, Sabah

KUNAK: Satu kebakaran yang telah memusnahkan tempat persembunyian pengganas Sulu di pantai timur bandar ini kelmarin dipercayai berpunca daripada litar pintas di salah sebuah rumah kayu.

Api yang marak pada pukul 1:30 pagi di Kg Pangkalan menyebabkan kira-kira 500 orang dari 89 keluarga tempatan kehilangan tempat tinggal.

“Tiada sebarang kecederaan dilaporkan selepas api berjaya dikawal pada kira-kira pukul 05:20 pagi sebelum dipadamkan sepenuhnya pada pukul 8 pagi,” menurut jurucakap Pejabat Daerah Kunak.

Pusat operasi keselamatan besar-besaran minggu lalu

Bomba dan Penyelamat Kunak dibantu oleh rakan-rakan mereka dari Tawau dan juga kakitangan pertahanan awam dan ahli-ahli Rela.

Pejabat Daerah Kunak telah menyediakan bantuan segera kepada mangsa-mangsa.

Dilaporkan sebelum ini bahawa lebih daripada 1,500 orang telah kehilangan tempat tinggal selepas kebakaran itu memusnahkan 150 rumah kayu di kampung itu yang merupakan pusat operasi keselamatan besar-besaran minggu lalu untuk menahan enam orang yang disyaki pengganas Sulu.

---->>> Menurut seorang yang hanya mahu dikenali Oto ada kemungkinan ini perbuatan khianat dan balas dendam. Hrap PIHAK BERKUASA akan menyiasat perkara ini.

0 Response to "INFO PANAS : Punca Sebenar Kebakaran di Kunak, Sabah"

Post a Comment